måndag 1 mars 2010

Specialutställningen för Beardisar

Jag vet att flera av er kan vara intresserade av att komma på specialutställningen till Finland därför gör jag lite reklam för den här:

Nu har det kommit info om specialutställningen för bearded collies i Finland anno 2010. Utställningen är den 10 juli i Uleåborg (Oulu).

Domare är Marian Appleby för valpar och juniorer samt Brenda White för resten. Domarna är reserver åt varandra.

Anmälningsavgiften för icke-medlemmar är 30 euro, samma ägares andra hund 25 euro. Valpar och veteraner 20 euro, veteraner över 10 år gratis. Använd referensnumret 1135. Kontouppgifter får ni härifrån http://www.suomenpartacolliet.info/ det finns en liten rosa ikon till höger (det tar extremt länge för den att ladda upp). All info är tyvärr på finska, kontonr finns efter ordet tilille.

Hör av er om det är nåt ni undrar över :)

Annars har vi det bra, vi övar vidare på att gå fint i koppel och det går faktiskt allt bättre. Eddie har blivit en hejare på att gå fot ca 3 m, det har ju blivit mycket inneträning till följd av vädret. Ställande under marsch börjar också ta sig. Vi får träna vidare så kanske en vacker dag är vi klara för lydnadsprov.

3 kommentarer:

  1. Du kan väl göra lite reklam för kooikerspecialen som är samma datum också ;)
    Jag tror att jag lånar med mig Dino till den om du åker med Eddie till Uleåborg?! Dino är ju också en snygging som behöver visa upp sig!
    //Marika

    SvaraRadera
  2. Jo, visst får du ta med honom, fast det är inte uteslutet att jag kommer också, få se lite här framöver. Än så länge har jag bara anmält de tu till Vasa. (och jag tycker nog att Dino är det finaste kooikern) Vi hörs!

    SvaraRadera
  3. På tal om utställning, tänker du ställa i Vännäs?

    SvaraRadera