fredag 30 april 2010

Regndusk

Nu börjar det bli rejält geggigt på vårt promenadstråt i skogen. Det har varit på plus nu i flera dagar så all is och snö börjar vara borta. Hundarna verkar gilla alla nygamla dofter som kommit fram efter vintern. Idag fick de syn på en fälthare så det var bara att hålla emot och försöka få dem att tänka på något annat. Fick inbjudan till utställningen i Björneborg, hela 17 stycken beardisar var anmälda (jämför med 12 till Vasa INT) och då är det grupputställningar på andra håll i Finland samtidigt. Kanske beror det på att det finns många beardisar i Björneborg eller på att det var en intressant (obekannt?) domare.

Förra veckan fick Dino vara med till ett dagis som hade hundtema. Det gick riktigt bra, han gillar ju barn. Jag trodde att han skulle vara mera vild än han var, men han stod stilla och lät sig klappas. Ibland kunde han inte hålla sig utan hoppade upp. Sen var han med mig på jobbet, det gick sådär, att ligga still och vara lugn är inte Dinos melodi. Det blev lite pip och gnäll mellan varven. Mina arbetskamrater gillade han dock storligen.

3 kommentarer:

  1. Det är inte så roligt med geggan. Jag har tur som har fått en så fint hundbad bara att bada av hundarna när jag kommer in:). Ska hålla tummen för dig i Bjärneborg. Då kommer det sista certet. Tack för grattiset på min hemsida. Det var riktigt roligt att ställa Molle. Nu har jag anmält honom till en internationel utställning i Norrköping.
    Ha det gott!!
    //Vicky

    SvaraRadera
  2. Här är det också rena rama lervällingen nu, inte kul!

    Ikväll ska jag lägga årets första viltspår till Viggo, jag hoppas han kommer ihåg hur man gör för själv minns jag inte ett smack! ;)

    Lycka till på utställningen! Hoppas ni får ert sista cert så du kan klippa honom med gott samvete =)

    SvaraRadera
  3. Vädret hsr lämna mycket att önska ivår. Hade ju hoppats på att komma igång med viltspårsträningarna före maj månad, men nej =(. Men nu börjar det nog vara =).
    Vad roligt att du oxå ska till Björneborg, kanske det lyckas bättre denna gång så vi ses där =).

    SvaraRadera