torsdag 6 augusti 2009

Hejsan!

Nu börjar jag blogga här i stället. I morgon hämtar jag hem den nya valpen. Det blir spännade att se hur han utvecklas. Hoppas han kommer att gilla viltspår och även en del utställningar kommer det att bli så småningom. Nu först får vi lära känna varandra och för mig gäller det att lära känna en helt ny ras. Det blir första gången som jag får hem en ca 8 veckor gammal valp. Eddie var ca 4 mån då jag tog hem honom pga. dåvarande vaccinationsbestämmelser. Ines var lite över 10 veckor när jag tog hem henne 1 maj 1995. Nu blir det byte av rasgrupp också från vallhundar till vattenhundar. Eddie kanske blir inspirerad och börjar simma:)

5 kommentarer:

  1. Hejsan! Efter lite letande hittade jag din nya blogg. Du borde lägga upp en länk på din hemsida. ;) Hoppas att allt har gått bra med valpen hittills. Kan bara föreställa mig hur söt en kooikervalp kan vara. :)Lycka till med lilla Dino!
    hälsn. Johanna med Akira & Aiko

    SvaraRadera
  2. Jo, jag ska nog lägga ut en länk, men bloggen min är så ofärdig ännu så därför har jag inte bytt. Dino är jättesöt och biter på allt han kommer åt då han inte sover. Eddie har dock sagt till på skarpen att han vill inte vara någon tuggleksak. Och jag har tagit några kort på den lilla som jag ska sätta in så småningom, kanske redan idag :)

    SvaraRadera
  3. Vad bra att du bytt blogg =)

    Nu ser jag fram emot bilder på lille Dino!

    SvaraRadera
  4. Du kan väl väga Dino o berätta för mig vad han väger! Nu före Quantus åkte så vägde jag honom o han vägde 3,2 kg!

    SvaraRadera
  5. Vilken snygging han är Eddie. Championatet kommer nog snart! Ha det bra /cattis och hundarna

    SvaraRadera