tisdag 11 augusti 2009

Dagar med Dino

Nu har de första dagarna som ägare till två hundar förflutit. Det är en amper liten sak, den här kooikervalpen. Eddie försöker sitt bästa med att försöka få lite pli på Dino. Den lilla rackaren morrade och skällde åt honom redan första kvällen. Eddie var nog ganska trött på den lilla de första dagarna, men nu börjar han tina upp lite och tåla mer och mer av valpbus. Båda gillar skogspromenaderna då de är lösa och får ta det i sin egen takt. Dino får sitta på armen mellan varven så det inte blir för tungt. Han protesterar villt mot denna förnedrande behandling, han vill helst springa med i full galopp. Eddie lunkar med i lugnare takt än vanligt och håller koll på Dino så han inte förirrar sig. Kanske är det lite vallhundstager som Eddie visar upp i allafall.

Nätterna har gått förvånadsvärt bra, tycker jag. Dino sover i en större hundbur bredvid min säng och han brukar somna nästan direkt han kommer in i den sen sover han till ca 5.30. Då vi går ut en sväng på rastning, sen sover vi igen en stund. Eller Dino brukar inte sova utan han gers ig vanligen i kast med ett fårskinn, morrar och sliter och drar, sen går han in i buren och sover.

3 kommentarer:

  1. Dino låter som en tapper kooiker :) Väntar på att du ska sätta upp bilder på honom, även om det bara var några dagar sedan jag såg honom sist!

    SvaraRadera
  2. Tyvärr får du nog vänta lite till för det blir tidigast på torsdag. I värsta fall får jag ta med honom på viltspårningen. I morse vägde han förresten 3,5 kg så det går upp nu;)

    SvaraRadera
  3. Vilken söt valp du har fått hem! Är lite avundsjuk för valpar är det bästa som finns. Jag är lite sugen på en hund till men jag måste nog vänta några år till. Happys träning tar väldigt mycket tid ännu.
    Lycka till med den ny valpen!
    Kramar Vicky

    SvaraRadera