torsdag 16 juni 2011

Inofficiell lydnadstävling

Igår skulle Eddie och jag vara på en inofficiell lydnadstävling, hade jag tänkt. Men på tisdagkväll fick jag en förfrågan om jag inte kunde vara domare på den i stället, eftersom den tilltänkta domaren i sista stund inte kunde komma. Efter lite tvekan tackade jag ja. Det blev till att panikläsa reglerna och på onsdagen hoppades jag på regn så det inte skulle komma så många. Det blev uppehållsväder och det kom åtta stycken till tävlingen. Vi startade med mölli och fyra duktiga ekipage, som nog allihopa kan börja fundera på officiella tävlingar så småningom. I följande klass var det tre tävlande och det gick också fint för dem allihopa, en av hundarna hade just blivit klippt och tyckte att det var bättre att sitta än att ligga. Vi avslutade med öppenklass och där tävlade en hund som verkligen var energisk och på sina ställen väl ivrig, men en supertrevlig hund att se på och den var definitivt färdig att tävla officiellt. Så här efteråt var det en mycket intressant och givande upplevelse att vara domare, så jag kan nog tänka mig att göra om det.

I helgen ska Dino och jag ut i spårskogen igen, jag hoppas ju på en till 1:a, men vi får se hur det går. Sen ska vi också till Tammela på MH, så vi är lite bizi denna helg. Återkommer med kommentarer till dessa två aktiviteter. Ha det gott!

1 kommentar:

  1. Ett stort lycka till i helgen! Vi hade Neiti anmäld till MH i Lapua i augusti, men blir hon dräktig nu så blir det av omboka =).
    Hoppas ni har det bra och ge Dino och Eddie varsin kram!

    Hälsar Kati

    SvaraRadera