måndag 27 september 2010

Höstaktiviteter

Eddie och jag har börjat på en lydnadskurs som hålls åtta gånger på onsdagar (äntligen en kurs på en dag som passar). Vi ska gå igenom momenten i nybörjarklassen (klass 1). Första gången gick helt ok, förutom att Eddie plötsligt behövde en massa hjälper för att ta sig över hopphindret på kommando. Jag antar att det var ett tillfälligt hjärnsläpp då han ju inte är så van att träna med andra hundar. Hemma försökte han sen med samma manöver, tvärstanna framför hindret och titta på mig, men det gick över när vi tränat en stund. Så får vi sikta in oss på någon vårtävling i lydnad om allt går som det ska.

Dino får träna hemma nu och det blir mera träning i agility för hans del. Till vintern blir det ledd träning för honom. Höfter och armbågar är ju i skick, så jag får väl sätta lite mer allvar bakom träningen nu. Något viltspår ska jag lägga ut åt honom ännu i höst, så han får träna legor och terräng som är lite svårare. Jag har ännu inte fått mina skoinlägg (skulle ha fått dem denna vecka men tiden blev framflyttad) så några riktigt långa och många spår blir det inte. Dino ska ju också till Seinäjoki på utställning (troligen den sista för i år).

1 kommentar:

  1. Det brukar nog tyvärr komma bakslag i lydnaden. Ressu glömde ju vad apport var och det är annars hans säkraste moment. Nero (collien) jag hade, glömde under tävling vad sitt betyder =/.
    Förargligt att de flyttade fram tiden. Inläggen skulle ju göra stor nytta. Speciellt i skogen =)
    Neiti har nu börjat spåra (praktiskt) för jaktlaget så får se hur mycket problem det ställer till sedan i tävlingarna... =(
    Vi ska oxå till Seinäjoki så hoppas vi hinner ses där =)

    SvaraRadera