söndag 8 augusti 2010

Lillis fick sitt första cert

Dino har varit på sin fjärde utställning för i år och gissa om jag är lätt chockad för han fick sitt första ERI och CERT. Sen blev han BIR och fick fortsätta i grupptävlingen. Det var varmt och kvavt sommarväder och som tur var hade jag tagit utställningstältet med. Det var jag och en till som hade tält på den här utställningen, lite skillnad mot då man varit på beardisutställningar. I gruppfinalen hade nog Dino inte så stor koll på läget, han tyckte nog det var lite skumt med alla andra vattenhundar så han drog väl mycket i kopplet. Mycket överraskande valde domaren att placera Dino som trea och jag får tacka domaren så mycket för att han tyckte min lilla kooik var så fin. Ett stort tack till Marika (uppfödaren) som visade Dino så fint. Eddie var med som support och han hann med att gräva en liten grop åt sig i hettan. Han lockade också blickarna till sig med sin sommarfrisyr, det var en kvinna med Curly coated retriver som tog kort på honom, undrar om hon kunde gissa rasen. Hade tänkt fara och titta på en officiell lydnadstävling idag men det har åskat och regnat hela förmiddagen så det fick vara.

4 kommentarer:

  1. Stort grattis till första certet och BIG 3an =)

    SvaraRadera
  2. Nämen! Vad häftigt!!:) Stort, stort GRATTIS!!:)

    SvaraRadera
  3. Grattis till Dinos fina utställningsresultat! Snart har du två utställningschampinjoner :) Hoppas att hans leder är lika fina!

    SvaraRadera
  4. Grattis till Dinos cert och fina placering i gruppfinalen.

    SvaraRadera