måndag 23 augusti 2010

Dino på match show och lydnadsträning

Dino och jag har avverkat några lydnadsträningar och han lär sig nog snabbt bara jag belönar vid rätt tidpunkt. Koncentrationsförmågan är dock lite varierande, men det är full koncentraton på det som just nu är i görningen. Mycket bra är det att få träna tillsammans med andra hundar och hundägare.

Match showen i går var en riktigt trevlig tillställning, det gick inget vidare för Dino och mig i ringen, vi fick blått band och blev inte placerade. Dino drog lite väl mycket och jag var nog lite okoncentrerad. Utställningar har jag svårt att ta på allvar, men jag hade trevligt sällskap och utställningen löpte på i bra takt. Dino kan stå riktigt fint, men att gå var lite svårare. En annan kooiker var också på plats en i mitt tycke riktigt fin och trevlig hane från Callitris kennel. Så också en ung beardistik från Glosscoats kennel, henne tyckte jag också mycket om. Jag får önska matte lycka till med både vallning och utställning.

Någon lydnadsträning blev det inte på söndag på grund av vädret, så på tisdag är det sista gången för oss för jag tänkte prova på inofficiell lydnadstävling på söndag med Eddie och den är samtidigt som lydnadsträningen.

2 kommentarer:

  1. Lycka till på lydnadstävlingen! Yrsa och jag ska tävla lydnad nu på lördag.

    SvaraRadera
  2. Lycka till på lydnadstävlingen. Jag håller en tumme för att det ska gå bra.

    SvaraRadera